Domů O produktu Řešení Zdroje Zákaznická podpora Company Blog
Klientský portál EN Vyzkoušet zdarma

Antispamové řešení v cloudu je lepší než vaše lokální

Proč dává smysl přesunout antispamové řešení do cloudu k profíkům, kteří tomu rozumí.

April 21, 2020


Elektronická pošta je dnes zavalena spamem a viry, a bez solidního antispamového řešení by se už dávno nedala používat. Není ale snadné si v záplavě produktů vybrat a zařídit vše správně. Ukážeme vám, proč je lepší svěřit vše do rukou odborníků a nesnažit se vybudovat vlastní antispamové řešení.

V zásadě existují dva hlavní přístupy: koupit licenci na některý z antivirových a antispamových produktů, pořídit vlastní server, vše nainstalovat a zprovoznit ve vlastní serverovně a udržovat v chodu, případně pořídit hardwarovou nebo virtuálni aplianci Druhou variantou je využít připravenou, funkční a spolehlivou cloudovou službu.

Zde je deset důvodů, proč je cloudové řešení lepší než vlastní instalace.

Technika

Pokud chcete začít s vlastním antispammem, musíte zvážit nákup dostatečně dimenzovaného hardware. Nový server bude vstupní bránou pro veškerou vaši poštu a proto musí zvládat poměrně velký nápor. S tím souvisí i předřazený firewall, který by měl umět odfiltrovat botnety při pokusu o připojení.

Při nasazení cloudového antispamu nic takového nemusíte řešit, protože nebudete potřebovat vlastní hardware. Vše mají na starosti odborníci ze společnosti, která vám antispam zřizuje. Oni se starají o své servery a provozují na nich všechny potřebné služby.

Instalace

Dalším krokem je instalace potřebného software a konfiguraci celé infrastruktury. Dnešní moderní antispam se opírá o mnoho standardů v DNS a v emailových protokolech, následně o systémy kontroly obsahu nebo příloh založené na strojovém učení, pokročilých analýzách a podobně. Musíte mít odborníky, kteří se o celou mnohovrstevnou technologii starají.

Instalace cloudového antispamu je proti tomu velmi snadná a zvládnete to za 10 minut. Ničemu z výše uvedeného nemusíte rozumět, stačí provést jednoduché konfigurační změny, které zabezpečí příjem emailů v cloudu a po vyčištění jejich doručení na váš emailový server.. O vše potřebné se postará někdo jiný.

Škálovatelnost

Spam má tu vlastnost, že zprávy často chodí ve vlnách. Chvíli se váš antispam vysloveně nudí a pak přijde nová spamová kampaň a datové toky vystřelí do desítek násobků. V případě vlastní instalace s tím musíte počítat a vaše infrastruktura na to musí být přípravená, jinak se některá její část ucpe a přestane vám chodit legitimní pošta. Další problém může nastat, až vaše firma vyroste a současné řešení nebude kapacitně stačit.

Cloudová řešení jsou dimenzována tak, aby mohla odbavit poštu do obrovského množství schránek, počítají s náporem.. Musí tak mít dostatek výkonného hardware a velmi rychlé síťové linky. Běžně se setkávají s obrovskými spamovými kampaněmi, které je nemůžou zaskočit. K vám už doputuje jen vyčištěná a bezpečná pošta.

Údržba

nstalací a uvedením do provozu práce zdaleka nekončí, je potřeba myslet na neustálou údržbu a aktualizace. Prostředí e-mailu se vyvíjí, přibývají nové vlastnosti a bezpečnostní protokoly. Tuto oblast je nutné neustále sledovat, vyhodnocovat a starat se o to, abyste byli v souladu se zbytkem světa.

Když svěříte antispam profesionálům, necháte celou oblast na nich. Jejich denním chlebem je sledovat provoz, novinky a nasazovat aktuální technologie. Když se v novinách dočtete o nějaké novince v oblasti antispamu, můžete si být jisti, že ji používáte a nemuseli jste pro to udělat vůbec nic, protože využíváte cloudovou službu.

Aktualizace

Pro správnou funkci antispamu a antiviru jsou naprosto nezbytné aktualizace. S nimi přicházejí do vašeho software informace o nových hrozbách, na které pak filtr může správně reagovat. Jak často ale dodavatel vašeho řešení takové aktualizace posílá? Jednou týdně? Každý den?

Proti tomu se cloudový antispam a antivirus aktualizují průběžně, není třeba čekat na vydání nějakého balíku opatření. Pokud se objeví nová hrozba, filtry na ní reagují okamžitě, protože mají všechny informace z první ruky. Provozovatel takového velkého řešení má ohromné množství dat z aktuálních spamových kampaní. Zaznamená tak útok velmi rychle a ochranu připraví álném čase . Další pokusy o napadení už se k cíli nedostanou vůbec.

Podpora

Zase vám nechodí pošta? Nebo vám všechny zprávy padají do spamu? V takové situaci se musíte obrátit na svého správce, ale jako na potvoru je zrovna sobota nebo jsou prázdniny a on bude mít ještě dva týdny dovolenou. Pošta je ale pro chod firmy stále naprosto kritická a nemůžete si jen tak dovolit několikadenní výpadek.

Cloudová služba vám nabídne podporu 24/7 a ne jen 8/5, jako váš místní správce. Pokud máte problém, můžete se kdykoliv obrátit na zkušené odborníky, kteří si budou vždy vědět rady.

Dostupnost

Už jsme si řekli, že mailový systém by měl být být neustále dostupný. Celá firma je monohokrát závislá na proudění pošty a problém s příchozí nebo odchozí poštou velké potíže. Proto potřebujete, aby také vaše antispamové a antivirové řešení stále běželo a pracovalo. Pokud jej umístíte do kanceláří, může být velmi obtížné zajistit vysokou dostupnost. Stačí výpadek elektřiny nebo internetového připojení a pošta přestane chodit.

Protože je email internetovou službou, je vždy výhodnější, když je infrastruktura provozována v cloudu a je v internetu neustále přístupná. Bez ohledu na to, že u vás v kanceláři právě probíhá rekonstrukce nebo uklízečka vyhodila pojistky. Máte jistotu, že je vše stále funkční a vysoce dostupné.

Bezpečnost

Lokální řešení plně ve správě firemního IT oddělení bylo vždy považováno za bezpečnější, protože firma měla celou infrastrukturu pod kontrolou. Dnes se ale více společností, včetně bank a státních organizací spoléhá na cloudová řešení. Specialisté v určitém oboru cloudových služeb dokáží sledovat současné bezpečnostní hrozby a zajistit se proti nim, emailové služby nevynímaje.

Samozřejmě to neznamená, že můžete bezhlavě předat všechna svá data komukoliv. Je potřeba se zabývat tím, jaké mechanismy a postupy firma používá a zda se o vaše data postará dobře. Dnes se ovšem už trh přiklání k tomu, že specializovaný poskytovatel dokáže svou práci odvést mnohem lépe než malé lokální IT oddělení.

Cena

Každá firma a organizace přemýšlí, zda se konkrétní řešení vyplatí. Klasická instalace bezpečnostního software na vlastní hardware vyžaduje koupi serveru či serverů, jejich údržbu, nákup licencí, platby za údržbu a mzdy odborních administrátorů. Běh takového systému zároveň vyžaduje dostatečné napájení, chlazení a zálohování, což není maličkost.

Pokud zvolíte cloudovou službu, zajímají vás jen měsíční platby za ni. Ty jsou obvykle řádově nižší než údržba vlastního řešení, protože poskytovatel služby dělá svou práci ve velkém a je schopen vše dělat efektivněji a levněji. Vy pak zaplatíte jen to, co opravdu používáte.

Spolehlivost

Antivirové a antispamové řešení musí být za všech okolností spolehlivé. Chcete po něm, aby vám nepropouštělo do sítě žádný škodlivý software a obtěžující spam. Pro naplnění tohoto požadavku ale musíte splnit celou řadu podmínek: aktuální software, výkonný hardware, správná konfigurace, znalost všech hrozeb, běžící technologie a mnoho dalšího.

Cloudové řešení zajištěny ty nejlepší podmínky: odborné správce, výkonný hardware, dimenzovanou infrastrukturu, nejnovější software a všechny aktuální technologie. Před vlastní instalací má také obrovský náskok v tom, že se neustále učí z hrozeb, které průběžně přicházejí. Takové řešení vás nezklame a vždy vás spolehlivě ochrání.

Nezmeškejte žádné novinky! Přihlásit se k odběru...

Společnost

Excello s.r.o

IČ: 27444899

DIČ: CZ27444899

Praha, Česká republika

Užitečné odkazy

Klientský portál Help

Tyto stránky používají cookies za účelem lepšího komfortu jejich prohlížení. Kliknutím na "Potvrdit" souhlasíte s jejich použitím. Přečíst více o cookies.

Odmítnout Potvrdit